ده نکته درباره‌ی نوشتن داستان‌های زیبا برای کودکان

با این نکات می‌توانید حتی به کودکان‌تان هم کمک کنید تا بتوانند بهترین ایده‌ها را در داستان نویسی داشته باشند و داستان‌های زیبایی خلق کنند.

۱-جرقه‌ی ذهنی

هر داستان حاصل یک جرقه‌ی ذهنی است و ممکن است که ما کتاب‌مان را از این جرقه‌ها الهام بگیریم.

ایده‌های داستان را در زندگی روزمره‌ی خود جستجو کنید، به مکان‌هایی که می‌روید و از آن بازدید می‌کنید عمیقا فکر کنید، حتی حیوانات خانگی می‌تواند یک ایده برای نوشتن داستان باشد، روزنامه‌هایی که هر روز مطالعه می‌کنید شامل مطالبی هستند که می‌تواند یک لحظه جرقه‌ای باشد در ذهن‌تان برای نوشتن کتاب، پس ساده از محیط اطراف خود نگذرید، ایده ها از آن چیزی که فکر می کنید به شما نزدیک‌تراند.

۲-داشتن یک دفترچه یادداشت

فضای خلاقانه‌ی خود را پیدا کنید، یک دفترچه یادداشت همیشه همراه خود داشته باشید، ایده‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را در آن یادداشت کنید حتی تصاویری که می‌خواهید داستان‌تان در آن جا رخ بدهد را بکشید، شخصیت‌های باور نکردنی خود را خلق کنید و در آن یادداشت کنید.

این دفترچه مکان خصوصی است برای جمع‌آوری ایده‌های شما و در نهایت تبدیل آن به داستان و کتاب مورد نظرتان.

۳-خواننده و نویسنده

هر نویسنده یک خواننده است و هر خواننده هم می‌تواند یک نویسنده باشد،

در مورد کتاب‌هایی که می‌خوانید همیشه بهترین پاراگراف‌ها را هایلایت کنید؟ قسمت‌هایی که دوست ندارید را یادداشت کنید، شخصیت‌های مورد علاقه‌ی  خود در کتاب را پیدا کنید و علت این علاقه را بنویسید و فکر کنید کتاب‌هایی را  که می‌خوانید چطور می‌تواند الهام بخش داستان‌هایی باشد که می‌خواهید  خودتان آن را خلق کنید.

۴-خطوط باز

گاهی اوقات سخت‌ترین چیز در مورد نوشتن یک داستان ابتدای آن و شروع کردن آن است، شما می‌توانید این ترس را با یافتن یک خط باز از بین ببرید، از  قفسه‌ی کتاب‌های خود یک کتاب انتخاب کنید و از خط اول آن به عنوان خط اول داستان خود استفاده کنید.

۵-ریمیکس یک داستان

یک داستان خردمندانه که در آن شخصیت های مختلف از کتاب‌ها، فیلم‌ها و تلویزیون را با هم ترکیب می‌کند می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

یک شخصیت مورد علاقه را انتخاب کنید و آن را در تخیلات و تصورات خود به مکان‌های دیگر ببرید و داستان‌های جدیدی از شخصیت‌های محبوب خلق کنید.

چگونه داستان بنویسیم

۶-عکس‌ها پر از ایده‌اند

بازدید از یک گالری هنری و یا دیدن عکس‌های یک روزنامه برای خلق یک داستان می‌تواند بسیار الهام بخش باشد، با والدین‌تان درباره‌ی تصاویری که می‌بینید صحبت کنید و درباره‌ی شخصیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانید به یک داستان تبدیل‌شان کنید فکر کنید.

۷-ساخت یک نقشه

اگر شما طرفدار کتاب‌های فانتزی هستید و داستان‌هایی در مورد اژدها، جادوگران و هیولاها را دوست دارید سعی کنید زمینی جادویی خلق کنید.

به نقشه‌هایی از سرزمین‌های فانتزی دیگر نگاهی بیاندازید مانند نارنیا و به داستان‌هایی که در آن جا وجود دارد فکر کنید. ساخت نقشه می‌تواند باعث  خلق داستان‌های خارق‌العاده‌ای شود.

۸-کتاب‌های طنز و برنامه‌نویسی

نوشتن کتاب صرفا مختص کلمات نیست، شما می‌توانید کتاب‌های طنز، تصویری و داستان‌های مصور خلق کنید.

۹-داستان‌های خود را به اشتراک بگذارید

داستان‌هایی که نوشته‌اید را تایپ کنید و چاپ کنید و مانند یک کتاب در اختیار خانواده و دوستان خود قرار دهید،ا جازه دهید کودکان‌تان هم همین کار را انجام دهند و داستان‌هایی که نوشته‌اند هرچند کوتاه با بزرگترهای خود به اشتراک بگذارند و نظر دیگران را هم  بدانند.

۱۰-خوش گذراندن هنگام نوشتن

چرا والدین خود را برای نوشتن داستان‌های‌تان با خود همراه نمی‌کنید؟

رمان Lionboy توسط یک دختر ۸ ساله به نام ایزابل و به همراه مادرش لوئیزا یانگ با نام مستعار Zizou Corder نوشته شده است.

با هم کار کنید و لذت ببرید و داستان خوب خود را خلق کنید، شاید همین داستان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها باشد.

موفق باشید…

ما در فروشگاه بازیشاد درباره‌ی عروسک‌ها همه چیز می‌نویسیم و می‌خوانیم!!!


 وبلاگ فروشگاه اسباب‌بازی بازیشاد

https://bazishad.com