کودکان عاشق استفاده از لوازم آرایشی والدین خود هستند، و به دلایلی مواد  آرایشی ساخته شده برای بزرگسالان ممکن است برای کودکان مضر باشد. لوازم  آرایشی بزرگسالان ممکن است حاوی مواد شیمیایی و سایر مواد حساسیت‌زا باشد  که می‌تواند به پوست لطیف کودک آسیب برساند. از این رو، بهتر است محصولات  آرایشی بزرگسال خود را از دسترس کودک دور نگه دارید. همچنین می‌توانید  اسباب‌بازی‌های آرایشی مناسب سن کودک برای فرزند خود که می‌تواند با آنها  بازی کنند تهیه کنید تا کنجکاوی آنها را جلب کند. ست‌های آرایش کودکانه  می‌توانند سرگرم‌کننده باشند، و همچنین باعث افزایش خلاقیت و تشویق کودک  برای ایجاد یک سرگرمی می‌شوند. با کلیک در اینجا اسباب‌بازی بازیشاد نمونه‌هایی متنوعی از این لوازم و ست‌های آرایشی اسباب‌بازی مخصوص کودک را به جهت مشاهده و خرید قرار داده است.

چگونه این ست‌های اسباب بازی خاص را انتخاب کنم
وقتی نوبت به انتخاب اسباب‌بازی برای خرید فرزندتان می‌رسد، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید. از آنجا که یک ست بازی آرایشی به تماس با پوست کودک شما نیاز دارد، برای شما مهم است که چیزی را انتخاب کنید که ضد حساسیت باشد و با مواد غیرسمی ساخته شده باشد. پوست کودک بسیار حساس است، بنابراین نکته مهم اینجاست که بعد از بازی با استفاده از آب و صابون ملایم مواد آرایشی را به راحتی بتوان از پاک کرد. اگر ترجیح می‌دهید لوازم ارایشی را برای کودک خود تهیه کنید که روی پوستش نماند، بهتر است به موادی که این اسباب‌بازی‌ها از ان ساخته شده‌اند توجه کنید. مجموعه‌های لوازم آرایشی کودکان به همین جهت معمولاً از پلاستیک با کیفیت غیرسمی ساخته می‌شوند، بنابراین علامت استاندارد جهانی آن محصول و همچنین کیفیتش را بررسی کنید و مطمئن شوید که فاقد هرگونه مواد مضر جهت کودک است. شما می‌توانید بازی ارایشی استاندارد و مناسبی پیدا کنید که از پلاستیک ABS یا چوب طبیعی یا ترکیب چوب و پلاستیک ساخته شده باشد، بهتر است زیرا سازگار با محیط زیست است.

مزایای بازی با وسایل آرایش
برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند، بازی با وسایل آرایشی می‌تواند مزایای زیادی را برای بچه‌ها به همراه داشته باشد. کودکان با تخیل و انجام و فعالیت کارها را یاد می‌گیرند، درست مانند وقتی که کودک شما یک کاغذ تاشده را برمی‌دارد و با چرخاندن آن به عقب و جلو در هوا، وانمود می‌کند که یک هواپیمای پرنده است. اینگونه بازی‌ها مهارت‌های مختلفی را در کودک ایجاد می‌کند و حمایت از آن برای آینده کودک شما بسیار مفید خواهد بود.
تخیل در بازی به رشد مهارت‌های اجتماعی و عاطفی کمک می‌کند، به ویژه هنگامی که او با کودکان دیگر بازی می‌کند. قدرت تخیل در بازی‌ها به یک بازی مشارکتی تبدیل می‌شود، و این به او می‌آموزد که یاد بگیرد چگونه بتواند به نوبت، و با همکاری راه حل مشکلات پیش آمده را پیدا کند. تخیل در بازی همچنین به کودک اجازه می‌دهد تا عزت نفس خود را ایجاد کند وقتی که احساس کند و کشف کند که می تواند هر چیزی که در ذهنش تصور می‌کند باشد. تخیل در بازی همچنین به رشد مهارت‌های تفکر کودک کمک می‌کند. حتی اگر کودک شما فقط با لوازم آرایش بازی می‌کند، باز هم لازم است که به فکر کارهایی باشد که می‌تواند با انواع مختلف لوازم آرایش انجام دهد. به عنوان مثال، رژگونه می‌تواند به عنوان سایه چشم نیز مورد استفاده قرار گیرد و کودک شما می‌تواند این موضوع را بدون اینکه کسی حتی به او بگوید، کشف کند. او همچنین می تواند رنگ‌ها را ترکیب و مطابقت دهد. این گونه بازی‌ها تخیل کودک را پرورش می‌دهد. به عنوان یک والد، مهم است که کودک خود را تشویق کنید که هنگام بازی از خلاقیت و تخیل خود استفاده کند. مستقیم به او همه چیز ندهید. در عوض، بگذارید خودش چیزها را کشف کند. بگذارید یک موقعیت خیالی ایجاد کند که بتواند هرچه می‌خواهد باشد. او می تواند یک شاهزاده خانم، یک بررسی کننده باشد که فیلم‌های آموزشی لوازم آرایشی کودکان را می‌گذارد، یا یک آرایشگر کودک که به دیگران کمک می‌کند احساس خوبی نسبت به خود و زیبایی‌شان داشته باشند. به او اجازه دهید با لوازم مخصوص سن خودش آرایش کند، ضمن اینکه به او اجازه می‌دهید تصمیم بگیرد از کدام یک از لوازم که دوست دارد استفاده کند. این باعث افزایش اعتماد به نفس و تشویق وی برای تقویت مهارت‌های کودک می‌شود. همچنین به او نشان می‌دهد که به قضاوت او اعتماد دارید.

نتیجه
اینکه به دختر کوچک خود اجازه دهید با لوازم آرایش مختص سن خودش بازی کند، راه خوبی برای تجربه چیزهایی است که معمولاً می‌بیند شما هم آن را انجام می‌دهید. یادگیری نحوه آرایش در سنین پایین نیز دارای مزایایی است، زیرا می‌تواند با بزرگ شدن احساس استقلال بیشتری کند. فقط مطمئن شوید که همیشه در کنارش همراه او هستید و آنجا هستید تا او را در طول مسیر راهنمایی کنید. در کنار او باشید و آماده پاسخگویی به سوالاتش مربوط به آرایش باشید، در حالی که به او اجازه می دهید به تنهایی چیزهایی جدید را کشف کند.


Buy Makeup for Girls Kids Makeup Kit Real Washable Pretend Play Makeup and  Nail Art All in One Beauty Kit, Gift for Little Girls & Kids Christmas  Birthday Online at Low Prices


نکات ایمنی برای کودکان هنگام استفاده از وسایل آرایش
در حالت ایده‌آل، کودکان نباید از هرگونه آرایش و مواد آرایشی مضر استفاده کنند. حتی هنگامی که یک آرایش طبیعی برای کودک خود انتخاب می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده مضری برای کودک شما نداشته باشد.
همیشه هنگامی که کودکان کم سن و سال با لوازم آرایش بازی می کنند، همیشه آنها را کنترل کنید، زیرا آنها تمایل به قرار دادن چیزهایی در دهان دارند و ممکن است مواد خاصی را مصرف کنند که ممکن است بر سلامتی آنها تأثیر سو بگذارد. محصولی را انتخاب کنید که فاقد مواد شیمیایی و سمی باشد زیرا بچه‌ها تمایل دارند مواد بازی را بخورند.
همچنین، قبل از اینکه به آنها اجازه دهید با کل لوازم مجموعه بازی کنند، یک تست انجام داده و هرگونه واکنش آلرژیک را بررسی کنید. نحوه استفاده صحیح از هر محصول در بسته را به آنها نشان داده و یاد دهید تا از آسیب دیدگی چشم یا بلعیدن تصادفی جلوگیری کند.

چگونه می توان مجموعه آرایش مناسب کودکان را انتخاب کرد؟
در حالی که بهترین ست آرایش را برای کودکان خود انتخاب کرده‌اید ، مواردی است که باید به خاطر بسپارید.
    قابل شستشو: آرایش بزرگسالان مانند ریمل‌ها ممکن است لکه‌هایی ایجاد کند و پاک کردن آنها از روی پوست به راحتی انجام نمی‌شود. از خرید چنین محصولات آرایشی قوی برای بچه‌ها خودداری کنید زیرا آنها پوست بسیار حساسی دارند. پس از بازی ، محصول باید به راحتی با آب و صابون شسته شود.
    غیر سمی: پوست کودک بسیار ظریف است، بنابراین مهمترین نکته‌ای که باید بخاطر بسپارید این است که مواد آرایشی نباید سمی باشند. از مصرف مواد شیمیایی مانند سولفات‌ها و فتالات‌ها باید خودداری کرد زیرا مواد محرک پوست هستند. محصولی که به سادگی ادعا می کند "طبیعی" یا "ارگانیک" است، در واقع برای کودکان شما بی خطر نیست. به دنبال یک گواهینامه مناسب "CPC" باشید که امنیت آن را برای بچه ها تضمین کند.
    مواد مورد استفاده: بیشتر، ست‌های بازی آرایشی از مواد پلاستیکی تشکیل شده‌اند. این پلاستیک‌ها همیشه ایمن نیستند. مطالعات نشان داده است که بیس فنول A (BPA) ممکن است در اختلالات هورمونی کودکان نقش داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که یک بسته آرایش پلاستیکی ایمن برای فرزند خود خریداری کرده‌اید.


Buy Online Kids Play Fashion Cosmetics Toy Make Up Set Safe Washable  Children's Makeup Box Princess Beauty Pretend Play Toys For Girl Kids ▻  Alitools


کودک در چه سنی می تواند از لوازم آرایش استفاده کند؟
بیشتر افراد استفاده لوازم آرایش واقعی را برای کودکان تا رسیدن به بزرگسالی توصیه نمی‌کنند. لوازم آرایش یا بازی‌های آرایشی را می‌توان برای بازی و سرگرمی کودکان پنج سال به بالا استفاده کرد، یا توصیه شده توسط سازنده بر روی جعبه مجموعه اسباب‌بازی آرایش است. اگر کوچولوی شما ست لوازم آرایش می‌خواهد، برای آنها یک اسباب‌بازی مناسب سن‌شان مانند مواردی که در بالا ذکر کردیم تهیه کنید و ببینید چقدر دوست دارند با آنها بازی کنند. اما اطمینان حاصل کنید که آنها می‌دانند چگونه از این مجموعه با دقت و ایمن و صحیح استفاده کنند، چه برای سرگرمی با دوستانشان باشد و چه برای بازی برای یک جشن تولد.

آیا برای فرزند خود ست آرایش خریده اید؟

در مورد آن در بخش نظرات در زیر می توانید نظر خود را بگویید.


تهیه و تنظیم: وبلاگ بازیشاد