لگو را باید جز یکی  از محبوب ترین اسباب بازی هایی در نظر گرفت که بیش از نیم قرن است که در  دنیای کودکان و بزرگسالان حضور دارد. لگو تنها یک بازی خوب نیست، بلکه نقطه  اشتراکی بین اغلب افرادی است که در نیم قرن اخیر کودکی خود را گذراندهاند و  با اسباب بازی های آن خاطره دارند.

 اسباب بازی های لگو، یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین کالاهای ایگرد می باشد که از آمازون خریداری می شوند و در این پست قصد داریم تا تاریخچه مختصری از این برند را  ارائه کنیم و به بررسی فروشگاه آن در سایت آمازون بپردازیم تا بتوانید از  محصولات جدید آن اطلاع یابید.

BYGGLEK 201-piece LEGO® brick set, mixed colours - IKEA

 تاریخچه لگو

 لگو به‌ عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ‌ی اسباب ‌بازی در جهان، رتبه‌ی ۸۶  در بین ۱۰۰ برند با ارزش لیست فوربز را در اختیار دارد و بر اساس برآوردهای  فوربز ارزش برند لگو، بیش از ۷.۱ میلیارد دلار است. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌  ی اسباب ‌بازی در جهان که موفق شد این عنوان را در سال ۲۰۱۴ با عبور از  Mattel کسب کند، بر اساس آخرین آمارها به فروش سالیانه ۵.۳ میلیارد دلار  دست یافته که این امر در سایه‌ی تلاش بیش از ۱۲,۵۸۲ کارمند این کمپانی حاصل  شده است.  بر اساس برآوردهای انجام ‌شده توسط متخصصان دنیای سرگرمی و  خصوصا اسباب ‌بازی، مردم جهان سالیانه بیش از ۵ میلیارد ساعت صرف بازی با  قطعات پازل‌های لگو می‌کنند. 

لگو در آغاز

 لگو طی 85 سال گذشته مسیر طولانی را از یک کارگاه نجاری کوچک تا شرکتی  در ابعاد جهانی و مدرن که هم اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسباب  بازی در جهان است را طی نموده.

 اوله کرک کریستینسن، نجاری بود که در شهر بلوند دانمارک، کارگاه کوچکی  برای ساخت منازل چوبی و لوازم خانگی داشت. با آغاز رکورد بزرگ در دهه‌ی  ۱۹۳۰ میلادی که کل دنیا را تحت تأثیر قرار داده بود، کریستینسن در آستانه‌ ی  ورشکستگی آغاز به تولید مدل ‌های مینیاتوری از محصولات خود کرد تا از طریق  این مدل ‌سازی در سایز کوچک‌ تر، بتواند طراحی محصولات چوبی خود را بهبود  ببخشد. ساخت چند نمونه از لوازم چوبی در قطعات کوچک ‌تر باعث شد ایده‌ی  تولید اسباب ‌بازی ‌های چوبی در ذهن کریستینسن شکل گیرد. با توجه به رکود  بزرگی که سراسر قاره‌ی اروپا و آمریکا را تحت تأثیر قرار داده بود،  کریستینسن، که در آستانه ورشکستی بود همسر خود را نیز از دست داد و برای  مخارج فرزندانش اسباب بازی هایی که تولید می کرد را در ازای غذا با  کشاورزان معاوضه می کرد. در سال ‌های بعد، رواج اسباب ‌بازی به نام یو-یو  به کسب ‌و کار کریستینسن رونق داد، اما با فروکش کردن موج یو-یو، دوباره  رکورد به سراغ کارگاه کریستینسن آمد. لگو رسما در سال 1932 توسط کریستنسن  تاسیس شد و این شرکت از پدر به پسر منتقل شده است و اکنون متعلق به نوهی وی  یعنی کیلد کرک کیستنس می باشد.

 آجرهای لگو اصلی ترین عنصر این برند می باشد که پایه اسباب بازی های این برند از این آجرها ساخته شده است. 

 

تاریخچه نام گذاری لگو

در سال ۱۹۳۴ کریستینسن رقابتی برای انتخاب نام محصولاتش بین کارکنان خود  به راه انداخت که نتیجه ‌ی آن انتخاب نام لگو بود. Lego کوتاه شده ‌ی  عبارت Leg Godt است که در زبان دانمارکی به معنی خوب بازی کردن است. همچنین  در زبان لاتین این عبارت به معنای مونتاژ کردن می باشد که این نام همان  ایده آلی است که لگو قصد دارد به آن دست پیدا کند.

https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blteb1a7b4f36578ecd/2000430.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&width=1500&height=1500&dpr=1

فروش انواع لگو در بازیشاد

در سایت اسباب بازی بازیشاد برخی از برندهای با کیفیت لگو، دارای فروش ویژه و انحصاری هستند که به راحتی  می توان در این فروشگاه از جدیدترین محصولات برندهای با کیفیت و محبوب ساختنی های لگو بازدید نمایید و  محصولات اصلی هر برند را خریداری کنید.

چند نوع از برندهایی که در سایت بازیشاد فروش ویژه و انحصاری دارد برندهای با کیفیت: دکول، کوگو، جایاستار و ... می باشد. 

در بخش های مختلف فروشگاه بازیشاد شما می توانید از تخفیفات روزانه و ویژه محصولات مطلع شوید. همچنین این امکان وجود دارد که تمامی محصولات لگو را به  صورت دسته بندی شده بر اساس تم آن ها مشاهده کنید.

همانطور که می دانید، لگو تنها دنیای کودکان را در بر نمی گیرد و حتی  بزرگسالان نیز ساعت ها وقت خود را صرف ساخت آن می کنند. برندهای متنوع ساخت لگو محصولات خود را برای تمام سنین روانه بازار کرده اند که در صفحه رسمی این برندها، اسباب بازی های لگو در رده های سنی مشخصی تقسیم بندی شده است و با انتخاب رده سنی مورد نظر می توانید به راحتی کالای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

لگوها و بازیشاد

شما می توانید تمامی محصولات انواع اسباب بازی های لگو با کیفیت را از سایت بازیشاد خریداری کنید. کافیست به فروشگاه اینترنتی اسباب بازی بازیشاد bazishad.com قسمت فکری آموزشی زیر منو لگو مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید و محصول انتخابی را در سبد خرید خود اضافه کنید و از خرید اسباب بازی با کیفیت اطمینان داشته باشید و لحظاتی خوش را برای کودک خود به ارمغان آورید.


تهیه و تنظیم: وبلاگ بازیشاد