شما هم دوست دارید تو اتاقتون سالیوان داشته باشید؟



سالی یا سالیوان یک هیولای بزرگ و با خز آبی است که در کارخانه‌ای در دنیای هیولاها کار می‌کند. در این دنیا، هیولاها با ترساندن کودکان انسان و جمع‌آوری فریادهای آنها که به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شود، انرژی تولید می‌کنند. سالی یکی از برترین “ترس دهندگان” در کارخانه است که به خاطر توانایی‌اش در فریاد کشیدن کودکان شهرت دارد.

سالی با وجود ظاهر ترسناکش، هیولایی خوش اخلاق و مهربان است. در طول فیلم، شخصیت سالی دستخوش پیشرفت قابل توجهی می‌شود. او کار خود را به عنوان یک کارمند اختصاصی در کارخانه هیولاها آغاز می‌کند، اما شروع به زیر سوال بردن اساس ترساندن کودکان و تأثیر آن بر روان کودکان می‌کند. این تضاد درونی بیشتر داستان انیمیشن را هدایت می‌کند، زیرا سالی به همراه دوستانش برای یافتن راه حلی بهتر و دلسوزانه‌تر برای نیازهای انرژی دنیای خود تلاش می‌کنند.

این شخصیت در ابتدای انیمیشن دانشگاه هیولاها، تا حدودی شخصیت مغروری بود که برخلاف ظاهر ترسناکش اعتماد به نفس کافی نداشت و به پیشینه خانوادگیش متکی بود، اما در ادامه با درک مفهوم دوستی و دیدن شجاعت مایکل تغییر کرد و در انیمیشن کارخانه هیولاها شخصیت متفاوتی را از خود به نمایش گذاشت.

سالی به خاطر شجاعت، دلسوزی و شوخ طبعی‌اش معروف است. شخصیت او مورد علاقه طرفداران است و به چهره‌ای نمادین در دنیای انیمیشن‌ها تبدیل شده است.