کودکان می‌توانند با بازی با اسباب‌بازی‌های خود بسیار سرگرم شوند. با این حال‌، مهم است که به خاطر داشته باشید که ایمنی همیشه باید در درجه اول قرار گیرد. هر ساله هزاران کودک بر اثر اسباب بازی آسیب می‌بینند.
همراه وبلاگ بازیشاد ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید هنگام خرید اسباب‌بازی به دنبال چه چیزی بگردید و چگونه چند ایده ساده برای استفاده ایمن اغلب می‌تواند از آسیب دیدگی جلوگیری کند.


جلوگیری از صدمات ناشی از اسباب بازی:
بیشتر آسیب های ناشی از اسباب بازی ها ، بریدگی جزئی ، خراش و کوفتگی است. با این حال ، اسباب بازی ها می توانند باعث صدمه جدی یا حتی مرگ شوند. این اتفاق می افتد زمانی که اسباب بازی ها خطرناک هستند یا به روش اشتباه استفاده می شوند.

Tips for Buying Safe Toys for Kids
10 نکته خرید اسباب بازی:
در اینجا نکاتی برای کمک به شما در انتخاب اسباب بازی های ایمن و مناسب برای کودک آورده شده است.
    برچسب را بخوانید. برچسب های هشدار دهنده اطلاعات مهمی در مورد نحوه استفاده از اسباب بازی و اینکه سن اسباب بازی برای چه سنی امن است ، می دهد. حتماً نحوه استفاده از اسباب بازی را به روش صحیح به فرزند خود نشان دهید.
    بزرگ فکر کنید. برای جلوگیری از خفگی مطمئن شوید که همه اسباب بازی ها و قطعات بزرگتر از دهان کودک شما هستند.
    از اسباب بازی هایی که اجسام را به هوا شلیک می کنند خودداری کنید. آنها می توانند باعث آسیب جدی چشم یا خفگی شوند.
    از اسباب بازی هایی که بلند هستند جلوگیری کنید تا از آسیب شنوایی کودک جلوگیری کند. به 10 نکته برای حفظ شنوایی کودک در تعطیلات مراجعه کنید.
    به دنبال اسباب بازی های پر شده باشید که به خوبی ساخته شده اند. اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات محکم هستند و درزها و لبه ها ایمن هستند. همچنین باید قابل شستشو در ماشین باشد. برای جلوگیری از خفگی ، هر نوع روبان یا رشته شل را بردارید. از اسباب بازی هایی که گلوله های کوچک مانند لوبیا دارند و یا چیزهایی که در صورت بلعیدن باعث خفگی یا خفگی می شوند خودداری کنید.
    اسباب بازی های پلاستیکی محکم بخرید. اسباب بازی های ساخته شده از پلاستیک نازک ممکن است به راحتی خرد شوند.
    از اسباب بازی های دارای مواد سمی که می توانند مسمومیت ایجاد کنند خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که برچسب "غیر سمی" باشد.
    از کیت های سرگرمی و مجموعه های شیمی برای هر کودک زیر 12 سال خودداری کنید. آنها می توانند باعث آتش سوزی یا انفجار شوند و ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناکی باشند. اطمینان حاصل کنید که کودک بزرگتر شما می داند چگونه با خیال راحت از عهده این نوع اسباب بازی ها برآید.
    اسباب بازی های الکتریکی باید "UL تأیید شده" باشند. برای اطمینان از برچسب بررسی کنید.
    هنگام خرید اسباب بازی های تخت کودک مراقب باشید. اشیا Soft نرم ، ملافه های آزاد و یا هر چیز دیگری که می تواند خطر به دام افتادن ، خفگی یا خفگی را افزایش دهد ، باید از تختخواب دور نگه داشته شوند. هر اسباب بازی تخت آویز (موبایل ، سالن بدن سازی) نباید از دسترس کودک خارج شود و باید هنگامی که کودک برای اولین بار شروع به فشار دادن روی دست و زانو می کند یا 5 ماهگی کودک ، هر کدام که رخ دهد اولین بار باید آن را بردارید. این اسباب بازی ها می توانند نوزاد را خفه کنند. به کاهش خطر SIDS و خفگی مراجعه کنید.

15 Important Guidelines for Choosing Safe Toys for Babies
انتخاب اسباب بازی های مناسب برای سن مناسب:
توصیه های سنی در مورد اسباب بازی ها می تواند مفید باشد ، زیرا آنها راهنمایی هایی در مورد موارد زیر ارائه می دهند:
    ایمنی اسباب بازی (به عنوان مثال ، در صورت وجود خطرات احتمالی خفگی)
    توانایی کودک در بازی با اسباب بازی
    توانایی کودک در درک نحوه استفاده از اسباب بازی
    نیازها و علایق در سطوح مختلف رشد کودک

Parents' tips: teething - BabyCentre UK

اطلاعات مهم در مورد اسباب بازی های یادآوری شده:
کی از اهداف کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) محافظت از مصرف کنندگان و خانواده ها در برابر اسباب بازی های خطرناک است. این قوانین و دستورالعمل ها را برای اطمینان از بی خطر بودن محصولات تنظیم می کند و در صورت یافتن مشکلی ، فراخوان محصولات را صادر می کند. اسباب بازی ها به دلایل مختلف از جمله سطح غیر ایمن سرب ، خفگی یا خطرات ناشی از آتش سوزی یا سایر مشکلات که آنها را خطرناک می کند فراخوانی می شوند. اسباب بازی هایی که فراخوان می شوند باید فوراً برداشته شوند. اگر فکر می کنید کودک شما در معرض یک اسباب بازی حاوی سرب قرار گرفته است ، در مورد آزمایش سطح بالای سرب خون از پزشک کودک خود س askال کنید. به سطح سرب خون مراجعه کنید: آنچه والدین باید بدانند.

Why Toys Are Making A 2020 Comeback | PYMNTS.com
اطلاعات اضافی از HealthyChildren.org:
    خطرات اسباب بازی های مغناطیسی و سوراخ های جعلی
    آسیب های باتری دکمه ای در کودکان: یک خطر رو به رشد
    راز یک کودک دقیق
    10 فعالیت بدون هزینه و بدون صفحه برای بازی با کودک پیش دبستانی خود

منبع:
برگرفته از راهنمای والدین در زمینه ایمنی اسباب بازی ها (کپی رایت © 2008 آکادمی اطفال آمریکا)


تهیه و تنظیم: وبلاگ بازیشاد