بازی فکری چیست:

بازی فکری به انجام فعالیت‌های می‌گویند که باعث بازی های فکری به هر  فعالیت ذهنی هدفمندی است که به صورت فردی یا گروهی است که می تواند تأثیرات  مثبت قابل قبولی بر ذهن ، روح ، شخصیت و زندگی هر انسانی داشته باشد. صرف  نظر از عواملی مانند سن ، جنس ، نژاد و شرایط جسمی ، باعث ایجاد و تمرکز بر  روی فرد می شود. بازی‌های فکری هرچند سرگرم کننده و تازه هستند ، توانایی  ذهنی ، تمرکز ، EQ و IQ فرد را به چالش می کشند و در نهایت منجر به برتری  در این توانایی ها می شوند.

آیا بازی فکری‌ها مخصوص گروه سنی خاصی است :

بازی فکری معمولا به صورت سنی گروه‌بندی میشود که به تعدادی از بازی‌ها  برای خردسالان است و بعضی بازی‌ها برای نوجوانان و بعضی دیگر برای  بزرگ‌سالان است. ولی بیشتر بازی‌های فکری بجز بازی‌های خردسالان برای همه‌ی  سنین مناسب است ومیتوانید بازی کنید.

بازی‌های فکری از جمله بازی‌هایی است که بر اساس فکر و تمرکز انسان انجام می‌گیرد. از جمله بازی‌های فکری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Painting Clipart Toddler Painting - Grandmother's Arms Play School Dwarka  Rating , Free Transparent Clipart - ClipartKey

خرید بازی فکری به شما کمک می‌کند در  خودتان و دیگران تغییر ایجاد کنید؛ آن‌هم در زمانی کوتاه و با هزینه‌ای به  مراتب کمتر از دیگر روش‌های ایجاد تغییر.

شما می‌توانید کلیه بازی های فکری برای تمامی سنین از بدو تولد تا 99 سالگی را از فروشگاه اینترنتی اسباب بازی بازیشاد تهیه کنید.

مزایای خرید بازی‌های فکری

  1. بازی های فکری یک ایدۀ مناسب جهت ارسال هدیه به دوستان و عزیزانتان می تواند باشد؛
  2. یک کارکرد عمدۀ بازی‌ها، سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت است؛
  3. از بازی می‌توانید گاهی به‌جای دارو نیز استفاده کنید؛ به این معنا که برای ایجاد تغییرات مثبت در خودتان، از بازی استفاده کنید.
  4. بازی‌های فکری در پرورش فکر مؤثرند و به قوی و سالم و تازه ماندن سیستم فکری شما کمک می‌کنند؛
  5. در مهمانی‌ها و جمع‌های خانوادگی و دوستانه، برای ایجاد انس کارایی فراوانی دارند؛
  6. برای ارتباط‌گرفتن با کسانی که کمی از شما فاصله دارند، مثل فرزندان یا دیگر عزیزان، ابزاری مفید و اثربخش‌اند.

Painting Clipart Toddler Painting - Grandmother's Arms Play School Dwarka  Rating , Free Transparent Clipart - ClipartKey

بازی لحظات شاد و مفرحی را برای شما به  ارمغان می آورد و برای مدتی هر چند کوتاه شما را از تمام روزمرگی ها و  دغدغه های زندگی دور نگه می دارد. بازی فکری از آن دسته سرگرمی های فوق  العادست که پیشنهاد ویژه ی ما به شماست. خرید بازی فکری به یکی از سرگرمی  های این روزها تبدیل شده است. البته اسباب بازی های فکری قدمت زیادی دارند و  امروزه انواع مختلف بردگیم ها یا همان بازی های رومیزی در سبک های  استراتژیک، معمایی، انتزاعی و غیره گل تمام جمع های خانوادگی و دورهمی های  دوستانه شده اند.

بازی های فکری کودک و بزرگسال نمی شناسند و  برای تمامی رده های سنی یک سرگرمی مهیج به شمار می آیند و صد البته یک  تفریح سالم برای همه ی اعضای خانواده. هر بازی فکری داستان و قوانین خاص  خودش را دارد و اهداف خاصی را دنبال می کند، بازی های فکری تلفیقی ار مهارت  و شانس هستند. برای پیروزی در برد گیم باید مهارت های خود را به چالش  بکشانید، البته اگر یه کم شانس هم داشته باشید زودتر پیروز بازی می شوید.

انواع بازی های فکری کودکان و بزرگسالان

انواع مختلفی از بازی های فکری وجود دارند  که برای ساعت ها می توانند شما را سرگرم کنند. دسته بندی و انواع مختلفی  برای بازی های فکری بر اساس رده ی سنی، سبک بازی و نوع بازی در نظر گرفته  می شود.
بازی فکری کودکان با هدف پرورش مهارت های  اجتماعی کودکان از قبیل توانایی کارگروهی و مشارکت، رقابت، درک مفاهیم شکست  و پیروزی طراحی می شود ضمن آنکه کمک شایانی به رشد ذهنی آنان نیز می کند.  اسباب بازی فکری ضمن سرگرم کننده بودن برای کودک جنبه آموزشی نیز دارد و  علاوه بر پرورش خلاقیت، مفاهیم اولیه و ابتدایی را به او آموزش می دهد.
انواع بازی های فکری برای نوجوانان و بزرگسالان بیشتر جنبه‌ی تفریح و سرگرمی دارد، در حال حاضر خرید بازی رومیزی  و سایر بازی های فکری به یکی از تفریحات مهیج در دورهمی‌های دوستانه و  خانوادگی تبدیل شده است.
به طور کلی بازی‌های فکری در دو گروه بازی فکری بزرگسالان و کودکان طراحی می شوند که شامل بازی های رومیزی یا برد گیم  ( بازی های کارتی، بازی های تخته ای) و بازی های ساختنی هستند.

Family Board Game Tournament | Kids Out and About Rochester

بازی رومیزی: یک جعبه شامل یک صفحه بازی  با الگوهای متفاوت، مهره ها، کارت ها، تاس و کوپن های امتیاز و مجموعه ای  از قوانین می باشد. بازی های کارتی و تخته ای نوعی از بردگیم ها هستند.
بازی ساختنی : آن گروه از اسباب بازی فکری می  باشد که با داشتن الگو و طرح های از پیش تعیین شده و یا با طرح های ابداعی  بازیکن با استفاده از فطعات و لگو ها باید سازه هایی را ساخت.

اگر بخواهیم به دسته بندی دیگری از بازی  های فکری اشاره کنیم، باید سبک و ژانر بازی را در نظر بگیریم. بازی های رو  میزی به طور معمول در سبک های زیر طراحی می شوند.

  • بازی فکری استراتژیک
  •  بازی های معمایی – جاسوسی 
  • بازی های فکری انتزاعی
  •  بازی های تعاملی
  •  بازی های سرعتی – رقابتی
  •  بازی های دورهمی – مهمانی
  •  بازی های اقتصادی


برای خرید بازی رومیزی حتما به سبک بازی و  داستان آن توجه داشته باشید تا از بازی نهایت لذت را ببرید. برای بازی  فکری محدودیتی وجود ندارد و در هر مکان و زمانی با تعداد بازیکنان های  متعدد می توانید، بازی کنید. بازی های فکری بهترین سرگرمی برای شب های  طولانی زمستان و روزهای بلند تابستان هستند، تجربه های شیرین و هیجان انگیز  بازی های فکری و رو میزی را از دست ندهید.